-
Konferenzbeitrag
Informationsaustausch zwischen einer Mixed-Reality-Anwendung für Stadtplanungsprozesse und BIM-Systemen mit dem Standard BCF
Beuster, Angelika et al. In: 25. Anwendungsbezogener Workshop zur Erfassung, Modellierung, Verarbeitung und Auswertung von 3D-Daten (3D-NordOst) 2023. Berlin: 2024, S. 55-60.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
Virtual Body Swapping: A VR-Based Approach to Embodied Third-Person Self-Processing in Mind-Body Therapy
Döllinger, Nina et al. In: CHI '24: Proceedings of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. New York, NY, USA: 2024, S. 1-18.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
Collaborative manual tasks in distributed virtual environments
Keppler, Sebastian et al. In: 2022 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct). Singapur: 2022, S. 950-953.
Konferenzbeitrag › Abstract
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Physics-Based Hand-Object-Interaction for Immersive Environments
Kaminski, Wolf Elias et al. Mensch und Computer 2022. 2022.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2022
-
Artikel
Self-touch: an immersive interaction-technique to enhance body awareness
Keppler, Sebastian et al. In: i-com 21, 3. (2022), S. 329--337.
Artikel › Journalartikel
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Evaluation of Optimization Strategies for Synchronization of Fine Motor Movements in Distributed Real-Time Systems
Pavlov, Albert et al. ICAT-EGVE 2021 - International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments. 2021.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2021
-
Sammelbandbeitrag
Immersive Sketch-based Modelling Techniques for Generating Models of the Own Body
Keppler, Sebastian. In: Kultur und Informatik: Extended Reality. Culture and Computer Science – Extended Reality. Glückstadt: 2020, S. 1-308.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2020