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Artikel
Transferring the approach avoidance task into virtual reality: a study in patients with alcohol use disorder versus healthy controls
Ascone, Leonie et al. In: Virtual Reality 27, 3. (2023), S. 2711.
Artikel › Journalartikel
› 2023
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Artikel
A randomized controlled trial of a virtual reality based, approach-avoidance training program for alcohol use disorder: a study protocol
Mellentin, Angelina Isabella et al. In: BMC Psychiatry 20, 1. (2020), S. 340.
Artikel › Journalartikel
› 2020
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Artikel
Taking control! Structural and behavioural plasticity in response to game-based inhibition training in older adults
Bremer, Thomas. In: NeuroImage. A Journal of Brain Function Vol. 156, 01.08.2017. (2017), S. 199-206.
Artikel › Journalartikel
› 2017
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Konferenzbeitrag
3D Acquisition, Processing and Visualization of Archaeological Artifacts
Kai-Browne, Arie et al. In: Digital Heritage. Progress in Cultural Heritage: Documentation, Preservation, and Protection. 6th International Conference, EuroMed 2016. Berlin: 2016, S. 397-408.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
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Konferenzbeitrag
Interacting with Simulated Archaeological Assets
Goren, Arian et al. In: Digital Heritage. Progress in Cultural Heritage: Documentation, Preservation, and Protection. 6th International Conference, EuroMed 2016. Berlin: 2016, S. 281-291.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
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Artikel
TRACY.B–Gamebased Training for Disaster and Emergency Scenarios
Bremer, Thomas et al. In: eQualification 2016 - Lernen und Beruf digital verbinden . (2016), S. 27-27.
Artikel › Journalartikel
› 2016
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Konferenzbeitrag
The potential of game engines in real-time simulation of archaeological scenarios
Brandhorst, Susanne et al. 43rd Computer Applications and Quantitative Methods in Archaeology. 2015.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2015
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Sammelbandbeitrag
The Virtual Archaeology Project - Towards an Interactive Multi-scalar 3D Visualisation in Computer Game Engines
Bremer, Thomas et al. In: Across Space and Time, Computer Applications and Quantitative Methods in Archaeology. Amsterdam: 2015, S. 386-400.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2015
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Artikel
TRACY – Gamebased Training for Disaster and Emergency Scenarios
Bremer, Thomas; Sostmann, Kai. In: eQuali cation 2014 – Lernen und Beruf digital verbinden 2014. (2014), S. 29-29.
Artikel › Sonderbandbeitrag
› 2014
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Konferenzbeitrag
TRACY – Gamebased Training for Disaster and Emergency Scenarios
Bremer, Thomas et al. Berlin: 2014, S. 1.
Konferenzbeitrag › Abstract
› 2014
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Konferenzbeitrag
f.Gaze - Focus on gaze animation for autonomous virtual human characters
Bode, Chistian et al. In: Proceedings 2013 IEEE 3. International Conference on Consumer Electronics - Berlin (ICCE-Berlin). Berlin: 2013, S. 360-362.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2013
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Konferenzbeitrag
Gamebased Training for Disaster and Emergency Scenarios
Bremer, Thomas. Berlin: 2012, S. 1.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2012
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Sammelbandbeitrag
gameslab - Elektronische Spiele als Gegenstand der Lehre und Forschung
Bremer, Thomas. In: Arbeitsmarkt Kultur: Vom Nischenmarkt zur Boombranche. Berlin: 2012, S. 320.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2012
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Sammelbandbeitrag
Digitale Spiele-zwischen Kommerz und einer neuen Kultur
Bremer, Thomas; Wohlgemuth, Claus. In: Web, Film, Medien, Computer - Wirklichkeit und Visionen der Informationsgesellschaft. Berlin: 2011, S. 243.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2011
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Sammelbandbeitrag
GAMES@HTW - Elektronische Spiele als Gegenstand der Lehre und Forschung
Bremer, Thomas. In: Kreativwirtschaft. Beiträge und Positionen 2011. Berlin: 2011, S. 128-131.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2011
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Sammelbandbeitrag
Spielen in Deutschland - Spielverhalten der deutschen Bevölkerung
Bremer, Thomas et al. In: Kreativwirtschaft. Beiträge und Positionen 2011. Berlin: 2011, S. 120-127.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2011
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Sammelbandbeitrag
Virtual Archaeology
Bremer, Thomas; Kohlmeyer, Kay. In: Kreativwirtschaft. Berlin: 2011, S. 220-225.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2011
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Konferenzbeitrag
Der Einfluss von Online-Spielen auf die Technologieentwicklung
Busch, Carsten; Bremer, Thomas. In: taforum 2009 – Tagungsband. Bonn, Berlin: 2010, S. 2.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2010
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Artikel
gameslab - Elektronische Spiele als Gegenstand der Lehre und Forschung
Bremer, Thomas. In: politik und kultur - Zeitung des Deutschen Kulturrates , 05/10. (2010), S. 6.
Artikel › Journalartikel
› 2010
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Sammelbandbeitrag
Gamebased Learning
Busch, Carsten; Bremer, Thomas. In: Xinnovations 2009 in Berlin. Berlin: 2009, S. 184.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2009
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Sammelbandbeitrag
SpielZeit - Meilensteine der Spielentwicklung, ein Abriss
Bremer, Thomas; Busch, Carsten. In: Kultur und Informatik: Serious Games. Boizenburg: 2009, S. 288.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2009
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Sammelbandbeitrag
Aufbruch zu neuen Ufern.
Busch, Carsten; Bremer, Thomas. In: DPWK Jahrbuch 2008. München: 2008, S. 270.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2008
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Buch / Monographie
Das Aleppo-Zimmer
Bremer, Thomas et al.
Berlin:
Staatliche Museen zu Berlin
2008.
Buch / Monographie › 2008
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Sammelbandbeitrag
Kein Design ist auch (k)ein Design
Bremer, Thomas. In: Design Management. Berlin: 2006, S. 28 - 35.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2006
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Konferenzbeitrag
Verwendung von Computer-Spiel-Techniken zur explorativen 3D-Darstellung von archäologischen Denkmälern
Bremer, Thomas. In: EVA 2006 Berlin. Berlin: 2006, S. 123-126.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2006