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Konferenzbeitrag
Informationsaustausch zwischen einer Mixed-Reality-Anwendung für Stadtplanungsprozesse und BIM-Systemen mit dem Standard BCF
Beuster, Angelika et al. In: 25. Anwendungsbezogener Workshop zur Erfassung, Modellierung, Verarbeitung und Auswertung von 3D-Daten (3D-NordOst) 2023. Berlin: 2024, S. 55-60.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
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Artikel
Toward More Comprehensive Evaluations of 3D Immersive Sketching, Drawing, and Painting
Machuca, Mayra Donaji Barrera et al. In: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics 30, 8. (2024), S. 4648-4664.
Artikel › Journalartikel
› 2024
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Konferenzbeitrag
Urban-Engage: Pioneering Urban Planning with Citizen-Driven 15-Minute City Solutions We propose an innovative approach to empo
Michahelles, Florian et al. In: Mensch und Computer 2024 - Workshopband. Karlsruhe: 2024, S. 1-4.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
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Konferenzbeitrag
Virtual Body Swapping: A VR-Based Approach to Embodied Third-Person Self-Processing in Mind-Body Therapy
Döllinger, Nina et al. In: CHI '24: Proceedings of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. New York, NY, USA: 2024, S. 1-18.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
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Sammelbandbeitrag
3D Sketching Application Scenarios
Wacker, Philipp et al. In: Interactive Sketch-based Interfaces and Modelling for Design. New York: 2023, S. 241-261.
Sammelbandbeitrag › Kapitel
› 2023
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Artikel
Constraint-based bare-hand immersive 3D modelling
Jung, Thomas et al. In: i-com 22, 2. (2023), S. 125-141.
Artikel › Journalartikel
› 2023
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Konferenzbeitrag
Design Challenges and Opportunities of Fossil Preparation Tools and Methods
Siqueira Rodrigues, Lucas et al. In: Proceedings of the 20th International Conference on Culture and Computer Science: Code and Materiality. New York, NY, USA: 2023, S. 1-10.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
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Sammelbandbeitrag
Input Processing and Geometric Representations for 3D Sketches
Israel, Johann Habakuk et al. In: Interactive Sketch-based Interfaces and Modelling for Design. New York: 2023, S. 179-194.
Sammelbandbeitrag › Kapitel
› 2023
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Sammelbandbeitrag
Interaction Devices and Techniques for 3D Sketching
Barrera Machuca, Mayra Donaji et al. In: Interactive Sketch-based Interfaces and Modelling for Design. New York: 2023, S. 195-239.
Sammelbandbeitrag › Kapitel
› 2023
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Sammelbandbeitrag
Introduction to 3D Sketching
Arora, Rahul et al. In: Interactive Sketch-based Interfaces and Modelling for Design. New York: 2023, S. 151-177.
Sammelbandbeitrag › Kapitel
› 2023
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Artikel
Toward More Comprehensive Evaluations of 3D Immersive Sketching, Drawing, and Painting
Machuca, Mayra Donaji Barrera et al. In: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics 2023. (2023), S. 1-18.
Artikel › Journalartikel
› 2023
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Konferenzbeitrag
VoxSculpt: An Open-Source Voxel Library for Tomographic Volume Sculpting in Virtual Reality
Rodrigues, Lucas Siqueira et al. In: Proceedings 2023 9th International Conference on Virtual Reality (ICVR). Xianyang, China: 2023, S. 515-523.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
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Artikel
A Balance of Usability and UX
Israel, Johann Habakuk. In: FUTUR 24, 2. (2022), S. 44--45.
Artikel › Journalartikel
› 2022
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Konferenzbeitrag
An Immersive Virtual Paleontology Application
Rodrigues, Lucas et al. 13th International Conference on Human Haptic Sensing and Touch Enabled Computer Applications, EuroHaptics 2022. 2022.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2022
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Konferenzbeitrag
Collaborative manual tasks in distributed virtual environments
Keppler, Sebastian et al. In: 2022 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct). Singapur: 2022, S. 950-953.
Konferenzbeitrag › Abstract
› 2022
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Konferenzbeitrag
Cross Reality Authoring: A Mixed Reality Editor approach
Holtmann, Christoph et al. In: 2022 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct). Singapur: 2022, S. 923-926.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
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Artikel
Culture and Computer Science - Physical and Virtual Spaces
Israel, Johann Habakuk et al. In: i-com 21, 1. (2022), S. 3-5.
Artikel › Journalartikel
› 2022
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Herausgeberschaft Journal / Zeitschrift / Sonderband
i-com. Journal of Interactive Media. Special Issue Culture and Computer Science
Hg. von
Israel, Johann Habakuk et al.
21, 1. (2022), S. 215.
Gast-Herausgeberschaft Journal-Issue › 2022
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Konferenzbeitrag
Physics-Based Hand-Object-Interaction for Immersive Environments
Kaminski, Wolf Elias et al. Mensch und Computer 2022. 2022.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2022
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Artikel
Repeated experience or a virtual nose to reduce simulator sickness? – Investigating prediction of the sensorial conflict theory and the rest-frame hypothesis in two virtual games
Wienrich, Carolin et al. In: Entertainment Computing 43. (2022), S. 100514.
Artikel › Journalartikel
› 2022
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Artikel
Self-touch: an immersive interaction-technique to enhance body awareness
Keppler, Sebastian et al. In: i-com 21, 3. (2022), S. 329--337.
Artikel › Journalartikel
› 2022
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Konferenzbeitrag
Evaluation of Optimization Strategies for Synchronization of Fine Motor Movements in Distributed Real-Time Systems
Pavlov, Albert S. et al. ICAT-EGVE 2021 - International Conference on Artificial Reality and Telexistence and Eurographics Symposium on Virtual Environments. 2021.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2021
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Sammelbandbeitrag
Immersive Sketch-based Modelling Techniques for Generating Models of the Own Body
Keppler, Sebastian et al. In: Kultur und Informatik: Extended Reality. Culture and Computer Science – Extended Reality. Glückstadt: 2020, S. 67-78.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2020
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Herausgeberschaft Buch / Sammelwerk
Kultur und Informatik: Extended Reality. Culture and Computer Science – Extended Reality
Hg. von Jürgen Sieck et al. Glückstadt: VWH Verlag Werner Hülsbusch 2020, S. 308.
Herausgeberschaft Buch / Sammelwerk › 2020
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Konferenzbeitrag
Ein Beitrag zur Verwendung von Technologien der Virtuellen Realität für Design-Reviews
Pries, Margitta et al. In: Entwerfen, Entwickeln, Erleben in Produktenentwicklung und Design (EEE2019). Dresden: 2019, S. 75-84.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2019
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Artikel
Sketch-based interaction and modeling: where do we stand?
Bonnici, Alexandra et al. In: Artificial Intelligence for Engineering Design, Analysis and Manufacturing 2019. (2019), S. 1-19.
Artikel › Journalartikel
› 2019
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Konferenzbeitrag
A virtual nose as a rest-frame – the impact on simulator sickness and game experience
Wienrich, Carolin et al. In: 2018 10th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications (VS-Games). New York: 2018, S. 1.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
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Konferenzbeitrag
Geometrische und softwaretechnische Aspekte bei der Implementierung eines VR-Kollaborationssystems
Tag, Igor et al. In: 3D-Nordost 2018. Berlin: 2018, S. 149-158.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
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Konferenzbeitrag
Towards Collaborative Sketching in Distributed Virtual Environments
Patrick Fehling et al. In: Kultur und Informatik. Glückstadt: 2018, S. 253–264.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
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Konferenzbeitrag
A Mobile Sensor Device for Learning Support: Design Considerations
Brovkov, Vladimir et al. In: Proceedings of the 5. Ukrainian-German Conference "Informatics. Culture. Technology". Odessa: 2017, S. 30-31.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2017
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Konferenzbeitrag
SketchTab3d: A Hybrid Sketch Library using Tablets and Immersive 3D Environments
Boddien, Charlotte et al. In: Proceedings of the ACM Symposium on Document Engineering. New York, NY, USA: 2017, S. 101-104.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2017
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Sammelbandbeitrag
Tangible Interfaces in Virtual Environments
Israel, Johann Habakuk. In: Angewandte Virtuelle Techniken im Produktentstehungsprozess: AVILUSplus. Berlin: 2017, S. 251-268.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2017
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Konferenzbeitrag
User-Centric Approach to the Design of a Mobile Learning Companion
Yun, Haeseon et al. In: Mensch & Computer 2017 - Workshopband. Regensburg: 2017, S. 401-406.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2017
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Konferenzbeitrag
Mixed Reality as Design Space
Israel, Johann Habakuk. In: Kultur und Informatik: Augmented Reality. Glückstadt: 2016, S. 261-270.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
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Konferenzbeitrag
Strategies for Processing and Storing Digital Free-hand Sketches
Wölbeling, Laura et al. In: Proceedings, International Conference on Culture & Computer Science (ICCCS’16). Windhoek: 2016, S. 77–81.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
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Konferenzbeitrag
Investigating User Response to a Hybrid Sketch Based Interface for Creating 3D Virtual Models in an Immersive Environment
Bonnici, Alexandra et al. In: Proceedings of the 10th International Conference on Computer Graphics Theory and Applications GRAPP'15. Berlin: 2015, S. 470-477.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
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Sammelbandbeitrag
Perspectives on Future Prototyping - Results from an Expert Discussion
Israel, Johann Habakuk et al. In: Rethink! Prototyping. Transdisciplinary Concepts of Prototyping. Heidelberg, New York, Dordrecht, London: 2015, S. 11-22.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2015