-
Konferenzbeitrag
Code of Practice for Sensor-Based Learning
Yun, Haeseon et al. In: Pinkwart, N. & Konert, J. (Hrsg.), DELFI 2019. Bonn: 2019, S. 199-204.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2019
-
Konferenzbeitrag
Design Considerations for a Mobile Sensor-Based Learning Companion
Fortenbacher, Albrecht. 18th International Conference Advances in Web-Based Learning – ICWL 2019 . 2019.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2019
-
Konferenzbeitrag
Heart Rate Variability als Indikator für den emotionalen Zustand eines Lernenden
Scheibe, Stephanie; Fortenbacher, Albrecht. DELFI 2019. 2019.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2019
-
Konferenzbeitrag
In Search of Learning Indicators: A Study on Sensor Data and IAPS Emotional Pictures
Yun, Haeseon et al. In: Proceedings of the 11th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2: CSEDU. Heraklion: 2019, S. 111 - 121.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2019
-
Artikel
Lernbegleiter für adaptives Lernen
Fortenbacher, Albrecht. In: HR Performance. Netzwerk für die digitale HR 6. (2019), S. 34-36.
Artikel › Journalartikel
› 2019
-
Konferenzbeitrag
Visualization of Learning Process and Learner's Emotions: Current State, Limitations and Future Work
Yun, Haeseon et al. Challenges of Digital Inequality - Digital Education, Digital Work, Digital Life. 2019.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2019
-
Konferenzbeitrag
A Pilot Study of Emotion Detection using Sensors in a Learning Context: Towards an Affective Learning Companion
Yun, H. et al. In: Preconference Workshops of DeLFI 2017, Die 15. e-Learning Fachtagung Informatik, der Gesellschaft für Informatik e.V. . Chemnitz: 2018, S. 15-25.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
-
Konferenzbeitrag
Detecting Academic Emotions from Learners’ Skin Conductance and Heart Rate: A Data-driven Approach using Fuzzy Logic
Fortenbacher, Albrecht et al. In: Proceedings of DeLFI Workshops 2018 co-located with 16th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2018). Aachen: 2018, S. 35 - 44.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
-
Konferenzbeitrag
A Mobile Sensor Device for Learning Support: Design Considerations
Brovkov, Vladimir et al. In: Proceedings of the 5. Ukrainian-German Conference "Informatics. Culture. Technology". Odessa: 2017, S. 30-31.
Konferenzbeitrag › Abstract
› 2017
-
Konferenzbeitrag
[LISA] learning analytics for sensor-based adaptive learning
Fortenbacher, Albrecht et al. Seventh International Learning Analytics & Knowledge Conference. 2017.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2017
-
Konferenzbeitrag
User-Centric Approach to the Design of a Mobile Learning Companion
Yun, Haeseon et al. In: Mensch und Computer 2017 - Workshopband. Regensburg: 2017, S. 73-77.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2017
-
Konferenzbeitrag
Prototype of a Sensor Device for Learning Environments
Brovkov, Vladimir et al. In: Proceedings of the 3rd IEEE International Symposium on Wireless Systems within the Conferences on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing. Offenburg: 2016, S. 134-137.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
-
Konferenzbeitrag
Sensor Data for Learning Support: Achievements, Open Questions and Oportunities
Yun, Haeseon et al. In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik co-located with 14th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2016). Potsdam: 2016, S. 28-39.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
-
Konferenzbeitrag
Analyse erfolgreicher Studenten in Massive Open Online Courses
Fortenbacher, Albrecht; Klüsener, Marcus. In: DeLFI 2015 - Die 13. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft e.V. (GI), München, 1.-4. September 2015. Bonn: 2015, S. 307-309.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
-
Konferenzbeitrag
Interaktive Visualisierung zur Darstellung und Bewertung von Learning-Analytics-Ergebnissen in Foren mit vielen Teilnehmern
Fortenbacher, Albrecht et al. In: Proceedings of DeLFI Workshops 2015 co-located with 13th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2015). Aachen: 2015, S. 110-117.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
-
Konferenzbeitrag
Learning Analytics as a tool for informal and user-centric learning
Fortenbacher, Albrecht. In: HTW Berlin & Metropolia UAS Helsinki Conference 2015 - Future City Challenges. Berlin: 2015, S. 1-5.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
-
Konferenzbeitrag
Predicting students' success based on forum activities in MOOCs
Fortenbacher, Albrecht; Klüsener, Marcus. In: IEEE 8th International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications, IDAACS 2015. Warschau: 2015, S. 925-928.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2015
-
Konferenzbeitrag
Ein generisches Datenmodell für Learning Analytics
Fortenbacher, Albrecht et al. In: Proceedings der Pre-Conference Workshops der 12. e-Learning Fachtagung Informatik. Internet Publication: 2014, S. 80-87.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2014
-
Konferenzbeitrag
Lehren mit Learning Analytics – erste Erfahrungen mit dem Tool LeMo
Fortenbacher, Albrecht et al. In: DeLFI 2014 – Die 12. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V.. Bonn: 2014, S. 290-293.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2014
-
Artikel
the learning analytics application lemo – rationals and first results
Fortenbacher, Albrecht et al. In: International Journal of Computing 12(3). (2014), S. 226-234.
Artikel › Journalartikel
› 2014
-
Konferenzbeitrag
Überprüfung von Lernpfaden mit Learning Analytics
Fortenbacher, Albrecht; Frank, Gernold. In: Proceedings der Pre-Conference Workshops der 12. e-Learning Fachtagung Informatik. Internet Publication: 2014, S. 124-131.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2014
-
Artikel
Learning analytics for higher education - perspectives and challenges
Fortenbacher, Albrecht. In: Odes'kyi Politechnichnyi Universytet. Pratsi: Scientific, science and technology collected articles 1, 40. (2013), S. 184-187.
Artikel › Journalartikel
› 2013
-
Konferenzbeitrag
Learning Analytics und Foren
Fortenbacher, Albrecht et al. In: Proceedings der Pre-Conference Workshops der 11. e-Learning Fachtagung Informatik - DeLFI 2013. Berlin: 2013, S. 139-144.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2013
-
Konferenzbeitrag
Learning Analytics und Visualisierung mit dem LeMo-Tool
Fortenbacher, Albrecht et al. In: GI-Edition Proceedings Band 218 - DeLFI 2013 - Die 11. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI). Bonn: 2013, S. 245-250.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2013
-
Konferenzbeitrag
LeMo: a Learning Analytics Application Focussing on User Path Analysis and Interactive Visualization
Fortenbacher, Albrecht et al. In: Proceedings of the The 7th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications. Berlin: 2013, S. 100 - 110.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2013
-
Konferenzbeitrag
A mobile application to generate and publish E-portfolios
Fortenbacher, Albrecht; Dux, Marcel. In: Proceedings of the 5th International eLBa Science Conference. Stuttgart: 2012, S. 172-181.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2012
-
Konferenzbeitrag
LeMo – Lernprozessmonitoring auf personalisierenden und nicht personalisierenden Lernplattformen
Beuster, Liane et al. In: Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens; Von der Innovation zur Nachhaltigkeit. Münster: 2012, S. 402 - 403.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2012
-
Konferenzbeitrag
Prototyp einer plattformunabhängigen Learning Analytics Applikation – fokussiert auf Nutzungsanalyse und Pfadanalyse
Fortenbacher, Albrecht et al. In: E-Learning Symposium 2012 Aktuelle Anwendungen, innovative Prozesse und neueste Ergebnisse aus der E-Learning-Praxis. Potsdam: 2012, S. 69-72.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2012
-
Konferenzbeitrag
Digital Divide and Cloud Computing - A Case Study in a Rural Area of Taiwan
Fortenbacher, Albrecht; Wen-Yu Liu. In: wireless Communication and Information - Digital Divide and Mobile Applications. Boizenburg: 2011, S. 29-38.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2011
-
Konferenzbeitrag
Mahara und Facebook als Instrumente der Portfolioarbeit und des Self-Assessments
Fortenbacher, Albrecht; Dux, Marcel. In: Wissensgemeinsachften: Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre. Münster / New York / München / Berlin: 2011, S. 220-228.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2011
-
Konferenzbeitrag
ePortfolios and Agile Methods - A Case Study in eLearning
Fortenbacher, Albrecht; Dux, Marcel. In: Proceedings of the 3rd International eLBA Science Conference. Rostock: 2010, S. 154 - 159.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2010
-
Konferenzbeitrag
ePortfolios in Computer Science
Fortenbacher, Albrecht. In: The 4th North-East Asia International Conference On Engineering and Technology Education THE INNOVATION STRATEGY FOR ENGINEERING AND TECHNOLOGY EDUCATION IN THE KNOWLEDGE ECONOMY ERA Conference Proceedings. Taichung, Taiwan: 2010, S. 178.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2010
-
Konferenzbeitrag
Towards Sensor-Based Learning: Lessons Learned from LISA
Fortenbacher, Albrecht et al. In: Pinkwart, N. & Konert, J. (Hrsg.), DELFI 2019. Bonn: 2009, S. 193 - 198.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2009
-
Konferenzbeitrag
eLearning and Face-to-Face Teaching: Strategic and Practical Considerations
Fortenbacher, Albrecht; Frank, Gernold P.. In: Proceedings of 10th UICEE Annual Conference on Engineering Education Bangkok. Melbourne: 2007, S. 430.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2007
-
Sammelbandbeitrag
Support ist das A und O für die Akzeptanz von eLearning
Fortenbacher, Albrecht. In: eLearning - Beiträge und Positionen. Berlin: 2005, S. 53 - 55.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2005
-
Sammelbandbeitrag
Abstract Data Types
Fortenbacher, Albrecht. In: Computer Algebra Handbook. Berlin, Heidelberg, New York, Hong Kong, London, Milan, Paris, Tokyo: 2003, S. 637.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2003