-
Konferenzbeitrag
AI Literacy for Cultural and Design Studies
Schauer, Sophie; Simbeck, Katharina. In: Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2024). Setúbal: 2024, S. 39-50.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Forschungsbericht
Arbeits- / Diskussionspapier / Forschungsbericht
Leitfaden zur Überprüfung von KI im Bildungsbereich auf Fairness
Simbeck, Katharina et al. Hg. von HTW Berlin. Berlin: 2024, S. 1-16. White Paper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
Sustainable Learning Analytics: Measuring and Understanding the Drivers of Energy Consumption of AI in Education
Bültemann, Marlene et al. In: Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2024). Setúbal: 2024, S. 272-279.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
Understanding how Computers Learn: AI Literacy for Elementary School Learners
Simbeck, Katharina; Kalff, Yannick. In: MuC '24: Proceedings of Mensch und Computer 2024. New York: 2024, S. 375-380.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
Where is the evidence? A plugin for auditing Moodles Learning Analytics
Fernsel, Linda et al. In: Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2024). Setúbal: 2024, S. 262-269.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2024
-
Konferenzbeitrag
Adapting Is Difficult! Introducing a Generic Adaptive Learning Framework for Learner Modeling and Task Recommendation Based on Dynamic Bayesian Networks
Gnadlinger, Florian et al. In: CSEDU 2023. Proceedings of the 15th International Conference on Computer Supported Education. Portugal: 2023, S. 272-280.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Konferenzbeitrag
Breaking It Down: On the Presentation of Fine-Grained Learning Objects in Virtual Learning Environments
Selmanagic, André; Simbeck, Katharina. In: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: 2023, S. 155-160.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Konferenzbeitrag
Energy Consumption of AI in Education: A Case Study
Bültemann, Marlene et al. In: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: 2023, S. 219-224.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Konferenzbeitrag
Go with the Flow: Personalized Task Sequencing Improves Online Language Learning
Rzepka, Nathalie et al. In: Artificial Intelligence in Education. AIED 2023. Cham, Switzerland: 2023, S. 90-101.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Artikel
Innovative learning – International experience
Hautamäki, Johanna et al. In: Centria Bulletin 2023. (2023), S. 1-4.
Artikel › ePaper
› 2023
-
Sammelbandbeitrag
Learning Analytics und Diskriminierung
Rzepka, Nathalie et al. In: Datafizierung in der Bildung - Kritische Perspektiven auf digitale Vermessung in pädagogischen Kontexten. Bielefeld: 2023, S. 211-227.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2023
-
Konferenzbeitrag
Show me the numbers! - Student-facing Interventions in Adaptive Learning Environments for German Spelling
Rzepka, Nathalie et al. In: 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Bonn: 2023, S. 289-290.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Sonstige Publikation
Show me the numbers! Student-facing Interventions in Adaptive Learning Environments for German Spelling
Rzepka, Nathalie et al.
Sonstiger Publikationstyp › Preprint › 2023
-
Konferenzbeitrag
START IT: MOBILITY OF STUDENTS AS AN ACTIVE LEARNING METHOD FOR THE PROMOTION OF ENTREPRENEURSHIP AND DIGITAL SKILLS
Monteiro, João Carlos et al. In: EDULEARN23 Proceedings. Palma, Spain: 2023, S. 3741-3746.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Konferenzbeitrag
Sustainability in Erasmus+ Projects: StartIT
Bollaert, Hiram et al. In: Multidimensional Sustainability: Transitions and Convergences. Cham, Switzerland: 2023, S. 201-206.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2023
-
Artikel
They shall be fair, transparent, and robust: auditing learning analytics systems
Simbeck, Katharina. In: AI and Ethics 43681. (2023), S. 1-17.
Artikel › Journalartikel
› 2023
-
Artikel
Unbias me! Mitigating Algorithmic Bias for Less-studied Demographic Groups in the Context of Language Learning Technology
Rzepka, Nathalie et al. In: Computer Based Learning in Context . (2023), S. 1-23.
Artikel › Journalartikel
› 2023
-
Konferenzbeitrag
Adaptive Learning as a Service – A concept to extend digital learning platforms?
Rzepka, Nathalie et al. Delfi. 2022.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2022
-
Herausgeberschaft Buch / Sammelwerk
Angewandte Forschung in der Wirtschaftsinformatik 2022: Tagungsband zur 35. Jahrestagung des Arbeitskreises Wirtschaftsinformatik an Hochschulen für Angewandte Wissenschaften im deutschsprachigen Raum (AKWI) vom 11.09. bis 13.09.2022, ausgerichtet von der Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin (HTW Berlin) und der Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin (HWR Berlin)
Hg. von Eggert, Sandy et al. Berlin: 2022, S. 398.
Herausgeberschaft Konferenzband › 2022
-
Konferenzbeitrag
An Online Controlled Experiment Design to Support the Transformation of Digital Learning towards Adaptive Learning Platforms
Rzepka, Nathalie et al. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2. Online: 2022, S. 139-146.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Asynchrone, digitale Lehrpfade in der Kostenrechnung als Open Educational Ressource
Simbeck, Katharina; Dziergwa, Katrin. In: AKWI-Tagungsband zur 35. AKWI-Jahrestagung (2022). Berlin: 2022, S. 89-100.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Data Synthesis for Fairness Audits of Learning Analytics Algorithms
Fernsel, Linda; Simbeck, Katharina. In: AKWI-Tagungsband zur 35. AKWI-Jahrestagung (2022). Berlin: 2022, S. 316-320.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Designing Granular Competency Frameworks for Adaptive Learning on the Example of Naïve Bayes Classifiers
Selmanagic, André; Simbeck, Katharina. In: Proceedings of DELFI Workshops 2022. Bonn: 2022, S. 137-147.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Sonstige Publikation
Deutsche Normungsroadmap künstliche Intelligenz Ausgabe 2
Simbeck, Katharina;
et, al..
Sonstiger Publikationstyp › 2022
-
Konferenzbeitrag
FAccT-Check on AI regulation: Systematic Evaluation of AI Regulation on the Example of the Proposed Legislation on the Use of AI in the Public Sector in the German Federal State of Schleswig-Holstein
Simbeck, Katharina. In: Conference on Fairness, Accountability, and Transparency in Machine Learning (ACM FAccT). Seoul: 2022, S. 1-8.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Fairness of In-session Dropout Prediction
Rzepka, Nathalie et al. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2. Online: 2022, S. 316-326.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Artikel
Impact of the Covid-19 pandemic on students’ spelling ability
Rzepka, Nathalie et al. In: REM Research on Education and Media December 2022. (2022), S. 57-63.
Artikel › Journalartikel
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Individualizing Learning Pathways with Adaptive Learning Strategies: Design, Implementation and Scale
Donevska-Todorova, Ana et al. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2. Virtual: 2022, S. 575-585.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Introducing a Framework for Code based Fairness Audits of Learning Analytics Systems on the Example of Moodle Learning Analytics
Tagharobi, H.; Simbeck, Katharina. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2. Virtual: 2022, S. 45-55.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Keep It Up: In-session Dropout Prediction to Support Blended Classroom Scenarios
Rzepka, Nathalie et al. In: Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2. Online: 2022, S. 131-138.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Sammelbandbeitrag
Künstliche Intelligenz und Fairness im Bildungskontext
Simbeck, Katharina. In: Algorithmen und Autonomie: Interdisziplinäre Perspektiven auf das Verhältnis von Selbstbestimmung und Datenpraktiken. Opladen: 2022, S. 91-100.
Sammelbandbeitrag › Kapitel
› 2022
-
Konferenzbeitrag
Lecturers’ reflections on adaptive feedback in learning management systems as input for sustainable instruction design
Donevska-Todorova, Ana et al. Delfi. 2022.
Konferenzbeitrag › Poster
› 2022
-
Konferenzbeitrag
START IT: ENTREPRENEURSHIP AND DIGITAL SKILLS
Bollaert, Hiram et al. In: ICERI2022 Proceedings. Sevilla: 2022, S. 5738-5741.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2022
-
Konferenzbeitrag
A gender-sensitive approach to high school education in quantum computing.
Chaoui, Ziad et al. In: 2nd European Quantum Technologies Virtual Conference (EQTC 2021). Ireland/Virtual: 2021, S. 1-3.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2021
-
Forschungsbericht
Arbeits- / Diskussionspapier / Forschungsbericht
Stellungnahme zum Entwurf eines Gesetzes zur Förderung der Digitalisierung und Bereitstellung von offenen Daten und zur Ermöglichung des Einsatzes von datengetrieben Informationstechnologien in der Verwaltung Gesetzentwurf der Landesregierung, Drucksache 19/3267
Simbeck, Katharina. Hg. von Landtag Schleswig-Holstein. Berlin/Kiel : 2021, S. 1-11. Stellungnahme
› 2021
-
Sammelbandbeitrag
Studying Algorithmic Fairness in Moodle Learning Analytics Using Code Analysis
Tagharobi, Hassan; Simbeck, Katharina. In: ECEL 2021 20th European Conference on e-Learning. Berlin: 2021, S. 444-449.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2021
-
Konferenzbeitrag
Systematic Literature Review of Fairness in Learning Analytics and Application of Insights in a Case Study
Riazy, Shirin et al. In: Computer Supported Education. CSEDU 2020. Communications in Computer and Information Science, vol 1473. Cham: 2021, S. 430-449.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2021
-
Konferenzbeitrag
The Effect of Prior Knowledge on Persistence, Participation and Success in a Mathematical MOOC
Riazy, Shirin et al. In: Computer Supported Education. CSEDU 2020. Communications in Computer and Information Science, vol 1473. Cham: 2021, S. 416-429.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2021
-
Konferenzbeitrag
What you apply is not what you learn! Examining students' strategies in German capitalization tasks
Rzepka, Nathalie et al. In: Proceedings of the 14th International Conference on Educational Data Mining. o. O.: 2021, S. 566-572.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2021
-
Artikel
Analyzing Sentiments of German Job References
Finn Folkerts et al. In: International Journal of Humanized Computing and Communication , 1. (2020), S. 1-22.
Artikel › Journalartikel
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Diskriminiert durch Künstliche Intelligenz – Ethische Aspekte beim Einsatz von analytischen, datengetriebenen Verfahren im Personalmanagement
Simbeck, Katharina. In: Zukunft der Arbeit. Soziotechnische Gestaltung der Arbeitswelt im Zeichen von „Digitalisierung“ und „Künstlicher Intelligenz“. Berlin: 2020, S. 199-210.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Evaluation of Low-threshold Programming Learning Environments for the Blind and Partially Sighted
Riazy, Shirin et al. In: Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU. Prag: 2020, S. 366-373.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Fairness in Learning Analytics: Student At-risk Prediction in Virtual Learning Environments
Riazy, S. et al. In: Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU. Prag: 2020, S. 15-25.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2020
-
Artikel
Highly Accurate, But Still Discriminatory
Köchling, Alina et al. In: Business & Information Systems Engineering 24.11.2020. (2020), S. 1-16.
Artikel › Journalartikel
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Highly Accurate, but Still Discriminatory: A Fairness Evaluation of Algorithmic Video Analysis
Köchling, Alina et al. In: Academy of Management Proceedings. New York: 2020, S. 1-35.
Konferenzbeitrag › Abstract
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Human Resources Analytics – fair und diskriminierungsfrei?
Simbeck, Katharina. In: Entscheidungen Mensch – Algorithmus. Berlin: 2020, S. 12-19.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Mobile First: Trends in Virtual Learning Environments
Riazy, Shirin et al. In: DELFI 2020 – Die 18. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft für Informatik e.V.. Bonn: 2020, S. 289-294.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Prior Knowledge as a Predictor for Persistence
Riazy, Shirin et al. In: Proceedings of the 12th International Conference on Computer Supported Education - Volume 1: CSEDU. Prag: 2020, S. 137-144.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2020
-
Konferenzbeitrag
Analyzing Sentiments of German Job References
Folkerts, Finn et al. In: 2019 IEEE International Conference on Humanized Computing and Communication (HCC). Laguna Hills, CA, USA: 2019, S. 1-6.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2019
-
Artikel
Automatisierte Textanalyse bei der Personalauswahl –Potenziale und Grenzen
Simbeck, Katharina et al. In: BWP Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis 2019, 3. (2019), S. 27-29.
Artikel › Journalartikel
› 2019
-
Konferenzbeitrag
Code of Practice for Sensor-Based Learning
Yun, Haeseon et al. In: Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien, Lecture Notes in Informatics (LNI). Bonn: 2019, S. 199-204.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2019
-
Artikel
HR Analytics and Ethics
Simbeck, Katharina. In: IBM Journal of Research and Development Vol. 63, Issue 4/5, July-Sept. 1 2019. (2019), S. 9:1-9:12.
Artikel › Journalartikel
› 2019
-
Artikel
MNCs’ corporate environmental responsibility in emerging and developing economies: Toward an action research approach
Becker-Ritterspach, Florian et al. In: critical perspectives on international business Vol. 15, No. 2/3 2019. (2019), S. 179-200.
Artikel › Journalartikel
› 2019
-
Artikel
Mobile und interaktive Reporting- Prozesse
Simbeck, Katharina et al. In: Controlling – Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung 03/2019. (2019), S. 73-75.
Artikel › Journalartikel
› 2019
-
Konferenzbeitrag
Predictive Algorithms in Learning Analytics and their Fairness
Riazy, Shirin; Simbeck, Katharina. In: Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien, Lecture Notes in Informatics (LNI). Bonn: 2019, S. 223-228.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2019
-
Sammelbandbeitrag
Quantencomputer auf der Titanic
Simbeck, Katharina; Riazy, Shirin. In: Grenzen in Zeiten technologischer und sozialer Disruption. Berlin: 2019, S. 120-127.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2019
-
Sammelbandbeitrag
Aktivierung durch E-Sports
Herm, Steffen; Simbeck, Katharina. In: Kreativität + X = Innovation. Berlin: 2018, S. 156-161.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2018
-
Sammelbandbeitrag
Digitalisierung in der Baulogistik
Simbeck, Katharina; Bühler, Markus. In: Marktorientiertes Produkt- und Produktionsmanagement in digitalen Umwelten: Festgabe für Klaus Bellmann zum 75. Geburtstag. Wiesbaden: 2018, S. 181-199.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2018
-
Konferenzbeitrag
Using Experiential Learning to Effectively Inform People About Web Privacy Risks
Ernst, Claus-Peter H. et al. In: Using Experiential Learning to Effectively Inform People About Web Privacy Risks. New Orleans: 2018, S. 5.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
-
Konferenzbeitrag
Verwendung von Browser-Fingerprinting auf deutschsprachigen Internetseiten
Simbeck, Katharina. In: Angewandte Forschung in der Wirtschaftsinformatik. Heide: 2018, S. 244-253.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2018
-
Konferenzbeitrag
Analysis of the Ad-tech Industry Using Internet Browsing Data
Simbeck, Katharina et al. In: Proceedings of 19th General Online Research Conference (GOR). Berlin: 2017, S. 1-20 (Abstract 39-40).
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2017
-
Sammelbandbeitrag
Betrug als Geschäftsmodell: Ad Fraud als Herausforderung für die Werbeindustrie
Simbeck, Katharina et al. In: Industrie von morgen. Beiträge und Positionen 2017. Berlin: 2017, S. 58-63.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2017
-
Artikel
Männer gesucht? Maskuline Wortstämme in Stellenausschreibungen
Simbeck, Katharina et al. In: PersonalQuarterly , Nr. 04/2017. (2017), S. 48-53.
Artikel › Journalartikel
› 2017
-
Artikel
Online Advertising Fraud
Simbeck, Katharina; Kara, Mehmet. In: Zeitschrift für Risk, Fraud & Compliance (ZRFC) 12 (2017), 3 (Juni). (2017), S. 116-122.
Artikel › Journalartikel
› 2017
-
Sonstige Publikation
Algorithmen kennen (keine) Vorurteile
Simbeck, Katharina;
Prothmann, Kerstin.
Webseiten / Blog / Forum › 2016
-
Sammelbandbeitrag
Digitalisierung und Lebensqualität 4.0
Simbeck, Katharina; Dietrich, Ute. In: Digitalisierung: Menschen zählen. Berlin: 2016, S. 240-245.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2016
-
Sammelbandbeitrag
Impulskaufverhalten im Online-Handel
Herm, Steffen; Simbeck, Katharina. In: Digitalisierung: Menschen zählen. Berlin: 2016, S. 74-80.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2016
-
Artikel
Marketing braucht mehr Controlling
Simbeck, Katharina. In: Controlling & Management Review 60. Jg., Nr. 2/2016. (2016), S. 54-58.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Sammelbandbeitrag
Meine Daten kannste haben – oder doch nicht?!
Malzahn, Birte; Simbeck, Katharina. In: Digitalisierung: Menschen zählen. Berlin: 2016, S. 52-57.
Sammelbandbeitrag › Aufsatz
› 2016
-
Artikel
Reproduktion vorhandener Phänome - Algorithmen kennen (keine) Vorurteile
Simbeck, Katharina; Prothmann, Kerstin. In: Zeitschrift für Personalführung , Nr. 9/2016. (2016), S. 4-5.
Artikel › Journalartikel
› 2016
-
Konferenzbeitrag
Schutz der Privatsphäre im Internet – Eine Untersuchung auf Basis des Technology Acceptance Models
Simbeck, Katharina; Malzahn, Birte. In: Angewandte Forschung in der Wirtschaftsinformatik: Prozesse, Technologie, Anwendungen, Systeme und Management 2016. Heide: 2016, S. 224-234.
Konferenzbeitrag › Konferenzpaper
› 2016
-
Artikel
Mehr fürs Geld mit dem richtigen Honorarmodell
Simbeck, Katharina; Nabrotzky, Verena. In: Marketing Review St. Gallen , Nr. 5/2015. (2015), S. 60-65.
Artikel › Journalartikel
› 2015